Dolgozzon bárhol is az ember, minden cégnél, vállalatnál lesznek olyan kérdések és teendők, amik újra és újra előjönnek. Senki sem szeret vele igazán foglalkozni, de valakinek akkor is meg kell oldani, hiszen magától egy probléma sem szokott megoldódni. Például tipikusan ilyen az irodaszerek kérdése. Ha van valami, ami időről-időre elfogy mondjuk a WC papíron kívül, akkor az minden, ami papír, ami toner, ami tintapatron és társai. Dolgoztam már nagyvállalatnál, ott ez viszonylag könnyedén ment, mert egyértelműen valakinek (általában a titkárságnak) volt dedikálva az a feladat, hogy ezeknek a mennyiségét folyamatosan számon tartsa és ha kell, rendeljen újat. Ez kivétel nélkül mindig időben történt, mindig mindenből volt, mindig mindent a helyén találtunk, ha épp szükség volt rá – bár megjegyzem, egy kb. 4000 dolgozós vállaltnál ez nem az ámulok és bámulok kategória, sokkal inkább a minimum.

Azonban ha az ember egy kis cégnél dolgozik, egyáltalán nem biztos, hogy ezek a dolgok annyira zökkenőmentesen működnek. Egyáltalán nem biztos, hogy van külön olyan ember, aki a titkári feladatokat ellátja, beleértve ebbe az ilyen fogyó “alkatrészek” folyamatosan számontartását és pótlását is. Ha viszont nincs ilyesmi egyértelműen hozzárendelve Józsihoz vagy Gizihez, akkor könnyen úrrá lehet a káosz a rendszeren. Hiszen ha rossz a kommunikáció, akkor gyorsan oda futhat ki a történet, hogy a fogyóban lévő termékről mindenki azt hiszi, hogy majd a másik szerez, mert legutóbb is ő rendelte (ugye mennyire tipikus!), de mivel az a bizonyos másik nem érzi ezt feladatának, egyszer csak hoppon marad a banda és ott lesznek, hogy szerződést kéne nyomtatni az ügyfélnek, de nincs mivel. Akkor pedig bizony gáz van, megy a kapkodás, az ujjal mutogatás és valahová olyan irányba kezd el haladni a történet, ami egészen ellene megy az egészséges munkakörnyezet fogalmával.

Ha viszont jó a kommunikáció a munkatársak között – ami egyébként számomra az alapja a zökkenőmentes, hosszútávú közös munkának – akkor ezek a szituációk nagyon könnyen elkerülhetők. Hiszen már nincs szükség arra, hogy valakit elküldjünk beszerző körútra, egyszerűen csak időben kell gondolkozni és megrendelni egy webshopból, amire pontosan tudjuk hogy két nap múlva bizony szükségünk lesz.

Nekem van egy jól bevált cégem a papírrendelést illetően, őket a nyomtatoalkatresz.hu/papir oldalon lehet utolérni. Miután egyszer majdnem csúnyán alászaladtunk mi is (csak szerencsére nyitva volt a szomszéd plázában a papírbolt) úgy döntöttem, hogy keresek egy olyan megoldást, amiben fixen bízhatok és kis előretervezéssel mindig számíthatok arra, hogy időben hozzájutok a szükséges eszközökhöz.

Nem is gondoltam volna, hogy mennyiféle papírterméket lehet kapni egy ilyen webshopban. Persze, honnan is gondoltam volna, hiszen mi csak “átlagos” felhasználóknak mondhatók vagyunk, nem igénylünk speciális nyomdaipari termékeket, csak az egyszerű, klasszikus nyomtatóba rakható méretű papírokat, azokból se sok színben vagy vastagságban. Ezzel szemben egy ilyen nyomtató alkatrészes webáruházban ijesztően sokféle terméket lehet elérni csupán néhány kattintással. Megtalálhatók persze a számunkra is elengedhetetlen, egyszerű “nyomtatós papírok” a közszóval élve, de ugyanúgy beszerezhető náluk kb. minden, ami specifikusan valamilyen különleges igény kielégítéséhez szükséges. Például számos méretben vagy vastagságban lehet kapni fotópapírt, árulnak tekercseket, matt és fényes kivitelű termékeket és ami talán a legmegdöbbentőbb volt számomra: van, amit 1 év garanciával lehet megkapni.

Na most, ha első rendelőként ti is ugyanolyan bután néznétek egy ilyen oldalra, mint ahogy az anno én is tettem, ne keseredjetek el. A tanácstalanság csak addig tart, míg nem állsz a sarkadra és segítesz önmagadon. Tehát, első körben meg kell nézni milyen nyomtatóról van szó, mi az amihez, papírra vagy papírokra (mert nyilván több típus is lehet) van szükség. Ha ez megvan, már könnyen be lehet írni a keresősorba és kis szerencsével pontosan azt a terméket fogjuk megkapni, amit keresnünk kell. Ha ez nem segít, akkor sem kell rögtön a kardunkba dőlni, mivel az ügyfélszolgálat bármikor készségesen a rendelkezésünkre áll, a telefonszáma meg egyértelműen ott van a honlap fejlécén. Szóval ne ijesszen meg ez a mennyiségű árú, kis segítséggel könnyedén ki lehet belőle választani a szükséges papírokat.

Egy másik szimpatikus húzása a cégnek, hogy folyamatosan mennyiségi kedvezményt biztosítanak. Ez azt jelenti, hogy akár már két darabnál is kevesebb lesz a darabár, és ahogy haladunk felfelé ez csak egyre nő. Tehát főleg egy olyan termékből, mint a papír, ami a népszerű kifejezéssel élve “nem kér enni” mindenképpen érdemes jól betankolni, egyszerre több csomaggal rendelni, hiszen sokkal jobban megérni, mintha csak egyesével rendelgetnénk hónapról-hónapra. Lehet, hogy abban a pillanatban aprópénznek tűnik egy-egy ilyen spórolás, ellenben ha összeadódik ez a sok kicsi, akkor ahogy az lenni szokott – sokra mehet.

Hasonló a helyzet azzal, is hogy ingyen van a kiszállítás. Függetlenül attól, mennyi pénzt hagyunk náluk, ők vállalják, hogy ingyen kihozzák – ezzel jól építgetve azt az arculatot (szerintem), ami miatt szívesen visszamegyek majd hozzájuk máskor is virtuális térbe vásárolni. Azt is feltüntetik ráadásul, hogy mire számíthatunk az adott termék esetén, milyen hamar tudják kiszállítani – annak függvényében persze, hogy mikor rendeltük meg a termékeket. Ideális esetben, amikor raktáron van elég az árucikkből, ha délig beérkezik a megrendelés az adott munkanapon, akkor a következő 1-2 munkanapon belül már lehet is számítani arra, hogy kiszállítják a csodát. Szerintem ez a mai viszonylatban véve teljesen jó idő, pont ez az, amire azt gondolom, hogy ennyit lehet előre gondolkozni és nem kell mindent az utolsó utáni pillanatra hagyni egyébként se.

És teljesen mindegy, hogy papírról van-e szó, vagy bármilyen más nyomtatóhoz szükséges alkatrészről, tartozékról vagy tényleg bármiről, akkor eddig nem futottam olyan kudarca ezen az oldalon, hogy ne találtam volna meg. Nem szeretem, amikor több oldalról kell összevadászni a szükséges holmikat, számomra vevőként sokkal egyszerűbb, ha mindent megkapok egy helyen, ráadásul talán a környezetet se terhelem jobban azzal, hogy nem több futárt várok több helyről, csak egyet, aki mindent elhoz nekem. Ha már papírt kell rendelni, legalább a körítéssel kapcsolatban próbálok kicsit tudatos maradni. Természetesen a valódi, hosszútávon is fenntartható megoldást az jelentené, ha mindenben át tudnánk állni egy teljes mértékben digitális rendszerre, ahol nincs szükség papírra, azonban ez még maximálisan utópia sajnos. Szeretném, hogy eljöjjön ez a világ, szerintem sokkal egyszerűbb lenne az élet mindenkinek, de addig is legalább örülök, hogy olyan helyről tudom rendelni a nyomtatóhoz szükséges holmikat, ahol tudom, hogy egy helyen hozzájuthatok mindenhez, ráadásul jó áron, grátiszként pedig nem elég, hogy ingyen kihozzák, de még meglehetősen gyorsan is. Ha már rendelni kell, szerintem ilyen cégtől érdemes.

nyomtatoalkatresz.hu/papir